مشاوره | کنکور تیزهوشان کارشناسی ارشد دکتری

آی مشاور درصدد افزایش آگاهی عزیزانی است که بدلیل عدم آگاهی در کنکور ، تیزهوشان کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است انتخاب اشتباهی انجام دهند

مشاوره | کنکور تیزهوشان کارشناسی ارشد دکتری

آی مشاور درصدد افزایش آگاهی عزیزانی است که بدلیل عدم آگاهی در کنکور ، تیزهوشان کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است انتخاب اشتباهی انجام دهند

بدون کنکور | دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 96-97

رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 96 در تاریخ 12 مرداد ماه منشتر شد و متقاضیان رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 96 باید برای ثبت نام  رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 96 باید از طریق سایت azmoon.org و کاملا اینترنتی اقدام نمایند. پس از انجام فرآیند ثبت نام اینترنتی لازم است که متقاضی در تاریخ 28 مرداد ماه به همراه مدارک لازم در ساعات اداری به دانشگاه مورد نظر برای ثبت نام نهایی در رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 96 مراجعه نماید.


 

مقدمه و تعاریف و شرایط ثبت نام و تسهیلات اعطایی

 

دانلود فایل

جدول رشته محل های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته 96-97

رفتن به آدرس

جدول نام و کد رشته ها

رفتن به آدرس


دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد 96 97

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

دفترچه بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

پذیرش بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

دفترچه بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد



 






تراز کنکور سراسری چیست و تأثیر در انتخاب رشته

اهمیت تراز در کنکور سراسری و تأثیر آن در انتخاب رشته یکی از سوالاتی است که داوطلبان برای انتخاب رشته و تخمین رتبه نیاز به اطلاعات کافی درباره آن دارند. به طور کلی تراز از بحث آمار و انحراف معیار مطرح می شود و با درصد کسب شده در آزمون کاملا متفاوت است. با توجه به میانگین نمرات و بررسی اختلاف نمره فرد با میانگین نمرات  تراز محاسبه میشود.

 

اگر بخواهیم تراز را با یک مثال ساده برای شما شرح دهیم باید بگوییم که فرض کنیم فردی در درس ریاضی در امتخانات هماهنگ سوم دبیرستان نمره 10 را کسب کرده و در کنکور سراسری 50 درصد از درس ریاضی جواب داده آیا ارزشه نمره 10 و 50 درصد درس ریاضی در کنکور برابر است؟ البته که نه تراز دقیقا این تفاوت را نشان می دهد و میزان بهتر بودن شما را نسبت به سایر افراد می سنجد. تراز در کنکور وضیعت شما را نسبت به سایر شرکت کنندگان نشان می دهد و می تواند میعارسنجش مناسبی برای انتخاب رشته و تخمین رتبه باشد چرا که تراز در کنکور سال های مختلف میان شرکت کنند گان ثابت است.

بطور مثال

اگر فردی با تراز 6900 در رشته پزشکی قبول شد شما نیز اگر امسال همان تراز را کسب کنید در رشته پزشکی قبول می شوید.

در کنکور سراسری به جهت اینکه تراز دقیقتر محاسبه گردد تک تک سوالات بررسی می شود و سوالی که افراد کمتری جواب داده اند، تراز بالاتری برای کسی که پاسخ داده ایجاد می کند. برای درک بهتر این موضوع یک مثال ساده می زنیم. فرض کنید که شما و دوستانتان در یک آزمون شرکت می کنید؛ و شما با 60 درصد پاسخگویی رتبه  یک را کسب می کنید و بار دیگر یک آزمون دیگر برگزار می شود که شما با 60 درصد پاسخگویی رتبه آخر را کسب کرده اید. حال درصد شما در هر دو حالت یکسان است،اما ترازی که در حالت اول کسب کرده اید بسیار بیشتر از ترازی است که در حالت دوم کسب کرده اید. این مثال معنای تراز را می رساند و بیانگر این است که هرچه سوالاتی را که افراد بیشتری جواب نمی دهند شما پاسخگو باشید؛ می توانید تراز بهتری را کسب کنید.

البته ترفندهایی برای کسب بهبود تراز وجود دارد، که ما در اینجا به موضوع انتخاب رشته و تأثیر تراز بر آن می پردازیم. برای آگاهی از روش های کسب تراز بهتر، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره   ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴  تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان کنکور سراسری صحبت کنید.

در کارنامه هر فرد تراز روبروی درصد هر درس وجود دارد و به رتبه هر منطقه نیز یک تراز کل اختصاص داده شده است (برای هر رتبه و نمره یک تراز نیز وجود دارد). هرچه تراز فرد بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای قبولی در کد رشته های مرتبط وجود دارد.

بصورت آماری، بین درصد صفر تا صد، تراز بین 3500 تا 8000 تغییر میکند(البته تعریف عددی تراز در سازمان سنجش از صفر الی 10000 میباشد ). شما باید به آنالیز رتبه و تراز در هر منطقه احتمال قبولی خود را در رشته ها و دانشگاه های مختلف بررسی کنید.